Thursday, February 10, 2011

Kenapa Mesti Tipu? Cakap Bohong?

Assalammualaikum...


malam2 cm nih sambil aku berfacebook..tbe2 lalu perkataan yg kat atas nih..ermmm..mungkin korang sume penah wat kan? ade yg tipu kanan tipu kiri cm dalam ade satu movie tuh..x pown yg paling kurang n dikira tahap minima..tipu sunnat..
kalo untuk tipu sunnat tuh,kre nyer aku leh terime agi coz ade kala nye 'pekong didada' tak patut sume tau...biarlah rahsie sampai bile2..
tapi kalo dah selalu sangat kuat menipu plus cakap bohong..korang pk ape sal individu tuh?anda pk lah..setiap individu ade pendapat masing2.. aku bukan nak ckp aku baik la..tp..kalo menipu pas tuh kantoi..sendiri yang malu kan? 


sebenarnye kat sini aku nak share keburukan menipu. Dalam hadis pown ade cakap..kalo org yg kuat menipu nih..lame2 hati dier leh gelap..(errr tak takut ke?) kalo aku la..takut sangat2..



 Dari Ibnu Mas'ud RA bahwa Rasulullah SAW bersabda, ''Hendaklah kalian selalu melakukan kebenaran, karena kebenaran akan menuntun kepada kebaikan, dan kebaikan itu menunut ke surga. Jika seseorang selalu berbuat benar dan bersungguh dengan kebenaran, ia akan ditulis di sisi Allah swt sebagai orang yang sangat benar. Jauhkanlah dirimu dari bohong, karena bohong akan menuntun kepada kedurhakaan, dan durhaka itu menuntun ke neraka. Jika seseorang selalu bohong dan bersugguh-sungguh dengan kebohongan, ia akan ditulis di sisi Allah swt sebagai orang yang sangat pembohong.'' Hadis muttafaqun'alaih.

ok lah..ni ader ckit iklan yang menarik berkaitan tipu..hehe..selamat menonton..


ps : aku rilek jer..cite aku nih umum..sape makan cili,die la yang terase pedasss~~~

3 comments:

  1. jgn lh anda menipu....tnjukkn je lah dri anda yg sebenar2 nye..hihi....m bkn nme sbnr...kuikui...

    ReplyDelete
  2. hahaha..btol tuh...lg baik jujur sajja..jgn tipu2..tak baik..siap "M" bukan name sebenar...wkwkwkwkwkw (gelak besau jap)

    ReplyDelete
  3. hahaha......gelk je...xde sape mrh...kuikuikui...

    ReplyDelete