Tuesday, May 24, 2011

Luahan Hari sahaya

Agak lame aku dah x menulis kat blog nih..ase rindu..rindu keer...pure-pure jer nih..Okey lah kembali kepada topik asal..bile aku dah abiz blajo nih..Aku asik makan ,tido & men internet slalu..Buhsan gler..aiyakk..mmg x leh nak gambarkan..bezday aku pown dah lepas..dah beso dah aku...yelah campur dgn makan x henti-henti kat umah nih...hahahaha..situasi dier cam nih..aku pandang laptop..laptop pndang kat aku..hahaha..biase lah tuh..sepanjang aku dok kat umah nih bohong la aku x cube nak crik keje..merate aku pegi..tapi hampe..aku x tau la nape sume x nk amek aku keje..mungkin sebab aku ckp aku dah abiz diploma kot..skema sgt kot..tp kalo menipu lagi la terok kan? adess..Lately aku ade la g mintak keje kat 1 kedai celcom ni..lokasi nyer di Melaka Sentral..Kedai ni dekat2 kdai gunting rambut pondan..Aku masuk je kedai..Orang sume pandang pelik kat aku..pesal pown aku sendri x pham..Mase kene interview tuh..aku x tau lak kalo keje kat kdai tuh WAJIB PAKAI PAKAIAN MUSLIMAH...jadi nye aku bertmbah seram..YElah mne x nyer..aku nih Freehair kan? tp aku rilek agi,..cool bebeh..huhu..nak keje punyer pasal aku rilek..aku ckp la aku leh jer ikot dresscode dier tetap kan..Antare perkataan yang keluar dri molot org tuh (MACAM PERATURAN BESAR DIER) :


(1.) Kat sini sume pekerje kene pakai baju kurung tak pown baju labuh punjabi tuh & WAJIB BERTUDUNG..(Ok..aku leh rilek agi)tulun jual kasut jer kot...errgghhh~~
(2.) Kat sini kte bagi rehat 1 jam.. kre nyer dalam mse 1 jam tuh la nk g solat zohor & makan ker pape ker..
(3.) Kat sini sume pekerje kene solat. Kalo time Zohor kene g solat & sme la mcm waktu2 len..cam asar n maghrib pown kte bg mse..errr awk SEMBAHYANG X? (ok..aku dah terbakar mcm la aku nih org x reti sume2 tuh)
(4.) Mase yg kte bagi untuk solat mase waktu asar n marghrib tuh 25minit..nanti jgn lak awk x pegi solat..g tawaf 1 mc (Melaka sentral) nih ker..mse kte bg 25 minit tuh la untk waktu solat..jgn lak t awk mekap lebih2 mse t..(ok time nih aku tahap nk mengamok tp aku wat muke cam nak tahan kentot..)
(5.) Nanti mse awk jge kiosk tuh..jgn lah awk bawak boypren..abg saudre lelaki lah..kawan-kawan2 lah untk lepak2 kat kiosk..time ade customer jgn lak awk men henfon men sms lak..(kali nih aku aku mmg dah tahap terbakar~~pehal lak aku nak wat sume tuh, aku tau la..kan aku dah ader pengalaman bekerje? mcm la aku nih lahir2 teros g kerje..kan? melampau kan?
(6.) Kat cnie kte amalkan sifat-sifat mahmudah la...cam amanah, as-siddiq...n bla bla bla~~( mmg btol2 aku angin time nih..cam aku x tau sume2 tuh...dah ler x tau KUIM tuh ape.."oooo yg ade kat selangor tuh ea? yg ader franchise tuh? " pale hotak ko..francise? ko ingt cam KFC ,MCD..nk ader franchise..gler pompuan nih..aku ase nk bg penumbok kat dier..


Aku x phm untk org pndg jelik kt aku..bukan nyer aku pkai bikini ker..swimming suit ker..singlet ke. skirt pendek ker...mse g  mintak keje kat tmpt dier...huishhh...aku pkai sua jeans hitam & bju lengan pnjg kaler merah..dats all..simple dimple..aku kadang2 x phm persepsi org..aku JAHAT KER? huhu..pelik kan? tp benar terjadi kat aku..nk tau bile?


MASE BEZDAY AKU RITUH 17 MEI 2011...


Aku bkn nk ckp la kalo bertudung tuh salah..sampi mse nyer insyaallah aku akan bertudung tp mse aku belajar human resource..cara-cara kte nk ambil pekerje jgn sampai menyentuh hal2 peribadi..mcm..anak ade bpe ramai..kenape dah menjanda . menduda..n wat so ever yg related la..


siyez aku SAKIT ATI...walau macam mane pown...


PENCARIAN AKU TAK AKAN BERHENTI..


hehehe...k lah...takat tu jelah luahan ati aku..


tata sume.. =D









No comments:

Post a Comment