Wednesday, June 19, 2013

apa yang aku rasa :)

Perghhh semenjak aku balik melaka rituh.. aku bangun2 tido nak amek udara segar.. tetibe aku terhidu sesuatu.. nak tau ape? asap asap asap asap dan asap asap. Aku paling benci bau asap sebab bau dier menusuk hidung. Sakit dada tau tak! So untuk smokers beware! Aku tak kesah kau nak berasap tapi kena beragak sikit. Bukan ape , persekitaran perumahan aku kan banyak kawasan perindustrian dengan air port nye dengan malaysian flying academy lagi. So boleh bayangkan environment dier cam ne? sesak! Aku tak suka! Hmmm berbalik kepada ape yang aku hidu, sumpah aku tak suka. Well aku memang nak mengamuk pagi tuh.. bukan ape jiran pown suke sangat bakar sampah. Sesak! menyampah aku kalo baju aku dah basuh bau asap. Tapi sankaan aku meleset, rupe nye tuh bukan asap, rupenye jerebu. Sangat teruk ok! aku ase tak payah lah nak masukkan gambar jerebu kat area2 kawasan rumah aku. Pertama kali jerebu yang kena kat melaka sangat teruk tau. Sekarang aku kat shah alam, lak. Semalam aku melepak kat bawah, amek angin bapak lah.. Memang panas! Hmmmmmmm... sabar jelah aku. Sekarang ni pun aku macam sesak dada. Nak nafas macam sakit. hmmm memang la tahap teruk. Ramai nasihat kan aku kena minum banyak air kosong. So awal-awal aku dah sediakan. Harap dengan minum air kosong banyak-banyak boleh kurangkan sakit dada aku ni. Harap jugak Tuhan turunkan hujan. Ya Allah peliharalah kesihatan seluruh keluarga aku kat melaka n johor. Ni tadi aku bangun subuh sampai sekarang tak tidur. Time tidur aku kalo over limit memang tak boleh. Paling lama aku boleh tidur 6 jam je. Pastuh nanti aku terjaga. Tadi aku baru baca sikit buku. Tajuk dier Legal Aspects In Hospitality and Tourism. Agak menarik. hahaha.. aku rasa elok masa sekolah dulu aku amek aliran sastera. Sebab yang lebih kepada sains aku macam tak berapa minat. hahahah ingatkan aku boleh lari bidang last datang juga dalam bidang yang aku minat. kalo minat semua boleh kan.. :) ala berape muke surat je aku baru bace tak habis lagi 1 topik. tapi aku rasa kena wat notes. so yang pasti esok aku tak boleh keluar pergi mana-mana. save budget. buku rujukan research methodology je dah berape. aku nak set timing aku tidur macam ni la. aku mau skema balik macam dulu-dulu. Jyeahhhhh thats the spirit! :D

No comments:

Post a Comment